Klacht indienen

Ben je niet tevreden over de bemiddeling of heb je een andere klacht? Tolknet heeft een klachtenregeling voor alle klanten, tolken, organisaties en andere betrokkenen. Lees hieronder hoe en wanneer je een klacht kunt indienen.

Wanneer een klacht indienen?

Bij Tolknet kun je voor verschillende situaties een klacht indienen. Bijvoorbeeld wanneer een tolksituatie niet naar tevredenheid is verlopen. Dit kan betrekking hebben op: de bemiddeling, de tolk, de klant of de omstandigheden. We raden aan eerst met elkaar in gesprek te gaan. Geef feedback over wat er volgens jou mis ging; op deze manier wordt het probleem bespreekbaar. Komen jullie er samen niet uit? Neem dan contact op met Tolknet.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Direct een officiële klacht indienen? Dit kan door contact op te nemen met Tolknet. Bij een officiële klacht gaan wij te werk via de klachtenregeling.

Hoe werkt de klachtenregeling?

De klachtenregeling bevat een aantal te doorlopen stappen, zoals het uiten van onvrede, met elkaar in gesprek gaan, het bepalen van mogelijke vervolgstappen en het uitvoeren van eventuele acties. Bekijk de klachtenregeling voor meer toelichting.