Tolkopdracht regelen

Een opdracht regelen via Tolkmatch is eenvoudig en kan op verschillende manieren. Hoe je tolkopdrachten aanneemt, wijzigt of annuleert lees je hier. Tolknet zoekt bij bemiddeling altijd naar de beste combinatie van tolk, klant en situatie.

Inloggen bij Tolkmatch

Tolkopdrachten via Tolknet

Je kunt op drie manieren opdrachten krijgen via Tolknet:

  • Klanten kunnen je rechtstreeks benaderen (als je dat aangegeven hebt in je profiel).
  • Je kunt zelf reageren op aanvragen op het prikbord in Tolkmatch.
  • Wij kunnen je benaderen voor specifieke aanvragen (vaak bij spoed).

Beschikbaarheid

Je kunt zelf je beschikbaarheid aangeven in Tolkmatch. Zorg dat je dit goed bijhoudt. We benaderen je alleen als je hebt aangegeven dat je beschikbaar bent, tenzij we je ook voor spoedopdrachten mogen benaderen. Ben je niet beschikbaar, dan kunnen ook klanten je niet benaderen, tenzij je dit hebt aangegeven op je profiel. Ook kun je als voorkeurtolk van een klant benaderd worden bij noodsituaties.

Opdracht via het prikbord

Klanten en medewerkers van Tolknet kunnen behalve directe aanvragen ook opdrachten op het prikbord plaatsen. Per aanvraag kunnen maximaal vijf tolken reageren. De klant of Tolknet kiest uiteindelijk de tolk. Als wij de tolk kiezen voor de klant, dan doen we dit op basis van de vereiste kennis, ervaring en afstand tot een tolkopdracht.

Opdracht aannemen

Neem je een opdracht aan, rechtstreeks of via Tolknet? Dan sluit je altijd een overeenkomst met de klant. Tolknet is geen partij bij deze overeenkomst, tenzij wij de klant zijn.

Als je een opdracht accepteert of via het prikbord toegewezen krijgt, dan ontvang je de contactgegevens van de klant. Ook de klant krijgt een bevestiging met daarin jouw gegevens. Als je je wilt voorbereiden kun je alvast contact opnemen met de klant of de opgegeven contactpersoon.

Informatie over de opdracht

Wij proberen altijd zo veel mogelijk informatie te achterhalen over een opdracht. Helaas lukt het niet altijd om op tijd alle informatie te achterhalen over de situatie of over de tolkvoorziening. Neem je een opdracht aan, dan doe je dat op basis van de beschikbare informatie.

Opdracht weigeren of annuleren

Krijg je een opdracht voorgelegd en kan of wil je de opdracht niet aannemen? Of moet je een opdracht noodgedwongen annuleren? Dan kun je de opdracht in Tolkmatch annuleren. Je hoeft natuurlijk niet al je privé-activiteiten aan klanten te verantwoorden, maar probeer altijd een korte uitleg te geven. Let op: de opgave van reden is altijd zichtbaar voor de klant.