Nieuw: maandoverzicht UWV

Heb je een tolkvoorziening voor werk of onderwijs? Dan ontvang je nu maandelijks een overzicht van UWV.  Hierop staat het aantal uur dat er in de afgelopen maand door tolken is gefactureerd op jouw voorziening. Hieronder vind je een toelichting die Tolknet in samenwerking met UWV heeft opgesteld. 

Wat vind je op het maandoverzicht?

Op het overzicht staat jouw persoonlijke ordernummer vermeld. Dit nummer hebben tolken nodig om betaald te krijgen door UWV. Daarnaast vind je de volgende gegevens:

  • De datum van de opdracht;
  • De naam van de tolk die de opdracht voor je heeft getolkt;
  • De begintijd van de opdracht;
  • Het aantal uur dat een tolk heeft gefactureerd;
  • Om wat voor soort opdracht het gaat.

Aantal uren

Let op: op het maandoverzicht staat niet hoeveel uur je nog over hebt. Je moet dit zelf bijhouden. In de beslissingsbrief van UWV (de toekenning van de voorziening) vind je hoeveel uur je in totaal hebt gekregen. Je kunt het aantal gefactureerde uren van het maandoverzicht van je totaal afhalen. Op deze manier kun je bijhouden hoeveel uur je nog over hebt.

Controle van je maandoverzicht

Klopt het maandoverzicht? Dan hoef je niets te doen. UWV gaat ervan uit dat je akkoord bent met de gefactureerde uren.

Is het overzicht niet volledig? Dit kan bijvoorbeeld doordat een tolk de factuur nog niet heeft ingediend. Neem dan eerst contact op met de tolk.

Ben je het niet eens met het aantal gefactureerde uren? Neem contact op met de tolk. Komen jullie er samen niet uit? Neem dan binnen 6 weken na de datum van het maandoverzicht contact op met UWV. Op het volgende maandoverzicht worden deze uren gecorrigeerd.

Contact met UWV

Je kunt je uren die je mist of niet kloppen doorgeven via de service ‘Mijn berichten’ op www.uwv.nl/mijnuwv. Dit is een beveiligde omgeving waarin je berichten naar UWV kunt sturen, vragen kunt stellen en mededelingen kunt ontvangen. Om in te loggen heb je een DigiD nodig.